کد

کرد موزیک

کرد موزیک سایت پخش جدیدترین آهنگهای کردی


شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۰۸ ق.ظ

اخبار درگذشت کریم کابان خواننده سرشناس

http://musiceiranian.ir/images/news-pic/2016/01/IMAGE635056732608769847-e1452861393891-370x224.jpg

خبر آنلاین: صبح امروز (پنج‌شنبه‌ 24 دی / 14 ژانویه‌)، کریم کابان استاد آواز کردی در سن 89 سالگی، به‌ دلیل کهولت سن و بیماری در بیمارستانی در سلیمانیه‌ اقلیم کردستان عراق، دار فانی را وداع گفت.
کریم کابان خواننده پیش‌کسوت موسیقی کردی در سال 1927 در شهر سلیمانیه‌ کردستان عراق متولد شد در 50 سال حضور در حوزه موسیقی کردی، آثار زیادی را از خود به یادگار گذاشت.
کابان نخستین ترانه‌ خود را در سال 1941 روانه‌ دنیای موسیقی کرد و در سال 1945 به‌ سمت مدیر بخش کردی رادیو بغداد منصوب شد و در همان سال، اولین آلبوم خود را روانه‌ بازار کرد.

«عبدالکریم جلال محمود» مشهور به‌ «کریم کابان» که‌ از هنرمندان پیشکسوت و مشهور حوزه‌ موسیقی کردستان عراق بود، در سلیمانیه‌ درگذشت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کریم کابان استاد آواز کردی پنجشنبه ۲۴ دی ماه در سن ۸۹ سالگی، به‌ دلیل کهولت سن و بیماری در بیمارستانی در سلیمانیه‌ اقلیم کردستان عراق، دار فانی را وداع گفت.

«کریم کابان» خواننده پیش‌کسوت موسیقی کردی در سال ۱۹۲۷ در شهر سلیمانیه‌ کردستان عراق متولد شد و در ۵۰ سال حضور در حوزه موسیقی کردی، آثار زیادی را از خود به یادگار گذاشت، این خواننده نخستین اثر خود را در سال ۱۹۴۱ روانه‌ دنیای موسیقی کرد و در سال ۱۹۴۵ به‌ سمت مدیر بخش کردی رادیو بغداد منصوب شد و در همان سال، اولین آلبوم خود را روانه‌ بازار کرد.

شایان ذکر است که «یاران وه سیه تم» یکی از مشهورترین قطعه های «کریم کابان» است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی